Jag är ett troll i bergen bland kalla klippor. Jag äter barn som lipar och dricker fåglars blod. Jag rapar över gröten och skrattar utan självkontroll.

Mina tänder är nästan svarta, men en gång i tiden var de gjorda av guld. Mina ögon är svala och matta, men förr glittrade de av sorg.

Jag dansar om natten tillsammans med näcken. Jag sjunger om dagen i duo med skogsrået. På morgonen spottar vi på solen när hon reser sig. På kvällen så hyllar vi henne när hon flyr från jorden. Vi är onda för det goda gav oss ingen chans. Vi är råa för känslorna lät oss inte leva i balans. Jag grät förut åt dagens grymma illusioner. Nu skrattar jag hånfullt åt nattens övertag.

Kärlek är inte det mjuka i skogen. Kärlek är hårt som glas. Kärlek känns inte som smekande vindar. Kärlek bara skär när det går i kras. Vi kysser de dumma och dränker de. För kärleken dränkte oss i tårar. Vi kysser de glada och stryper de. För kärleken strypte vår andningsförmåga. Jag kysser de levande och dödar de. För kärleken dödade min kärlek till livet.

 

Liknande inlägg

1 kommentarer

Edel

28 Aug 2012 23:02

fytusan vad bra!! Vilken fin saga! Jag tycker om den jätte mycket.

Kommentera

Publiceras ej