Jag vill känna någon på djupet. Förstå en människa. Kunna trösta innan det hunnits fälla en tår. Lyssna och förstå. Hjälpa någon att se världen från ett ljusare perspektiv. Hålla ett tal som får det att brinna i bröstet på människor. Känna att jag är en del av något större. Känna att jag har en orubblig styrka i omöjliga situationer. Jag vill kämpa med kraft. Lyfta någon. Bära någon. Beröra någon. Tala in i en människas liv så att de börjar tro på någon igen. Sprida hopp, ljus, kärlek. Älska utan rädsla. Älska villkorslöst. Spränga barriären av ångest som håller mig tillbaka. Släppa alla tyngder så att jag kan ge av mig själv. Ge av allt jag är och har. Hålla om någon som inte orkar hålla ihop sig själv längre. Jag vill vara någon, som någon behöver.

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej