Har ett ätande kontrollbehov om upptar mig. Vet att det är ett obehagligt karaktärsdrag, men kan inte annat än erkänna att jag lider under den svagheten. Appliceras mest till situationer. Jag vill gärna kontrollera omständigheter runt mig. Vill ha saker uppklarat på förhand. Planerat och regelstyrt. Det ger mig trygghet. Jag är på en farlig jakt efter trygghet, jag vet inte går att uppnå. Ständig förutsägbarhet. Att vara i en relation är något som utmanar det begäret. För jag kan inte kontrollera andra människor. Det tvingar mig till tillit. Jag måste ge upp den del av styrka jag har i det bekväma och ta del av någon annans styrka. Relationer gör ofta det. De pekar ut dina svagheter. Får upp dina ögon för det du är. Ger dig en möjlighet att formas till en bättre version av dig själv.

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej